Ravenclaw

Leveransvillkor

I själva verket 01.07.2021 från

Verkkokauppa Korpieukko Oy 3220240-8, Marjamatka 18,96500 Rovaniemi 0404845338 och 0407743584, satu.friman@korpieukko.fi och hannu. kuusijarvi@korpieukko.fi)] säljer produkter till personer som är myndiga i Finland och till EU-området. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkter beställs på nätbutikens hemsida genom att överföra dem till varukorgen och betala för innehållet i kundvagnen i kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller förtydligande av oklarheter som uppstår i den, om inte annat särskilt anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du har bekantat dig med och samtyckt till de vid var tid gällande leveransvillkoren.

Betalning och betalningsmetoder

Debet och kredit som betalningssätt Vid hämtning och leverans till Rovaniemi tätort. Vid betalning online används de betalningsmetoder som erbjuds av Klarna Checkout. Om du önskar levererar vi dina inköp direkt till din dörr (i Rovaniemi tätort) eller så kan du hämta dem direkt hos oss i Rovaniemi på Marjamatka 18 och Poikkijärventie 8 i Pello (hämtningstid avtalas separat).

Order- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post. För att skicka bekräftelsemeddelanden måste du ange en e-postadress vid beställning.

Leveranssätt och kostnader

Du kan se leveranskostnaderna för din beställning på sidan för val av leverans och betalningsmetod. efter att ha valt betalnings- och leveranssätt. Vi levererar beställningar med rekommenderat brev (t.ex. postpaket) eller oregistrerad leverans, varav registrerade försändelser kan spåras med ett försändelse-ID. Alternativen för leveranssätt är: Post, Matkahuolto, hämtning, import till din dörr.

Leveranskostnad som Posti-paket 5,90 €/beställning, maximal fraktvikt 33 kg. Leveranskostnaden för trädgårdselement är 69 €/leverans, oavsett antal element. Leveranskostnaden för hundkojor är 40 €/kennel.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland är normalt 1-3 dagar beroende på beställning och leveranssätt, burelement ca en vecka. Mer exakta tider kommer att meddelas i samband med produktalternativen. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt skada orsakad av förseningar. Avvikande leveranstider meddelas på webbutikens framsida. Ångerrätt och returvillkor
Enligt konsumentskyddslagen har du rätt att ångra din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit beställningen. I digitalt innehåll och tjänster har du vunnit före betalningstransaktionen
begära separat samtycke för att avstå från ångerrätten så att tjänsten eller digitalt innehåll kan levereras innan ångerrätten löper ut. I avbokningsmeddelandet måste du ange ditt namn,
din adress, beställningsdatum, produkt och den ska skickas med e-post till satu.friman@korpieukko.fi eller maila till returadressen nedan. Produkten ska returneras per post inom 14 dagar efter avbokningsmeddelandet i originalskick och i originalförpackning. Returkostnader är kundens ansvar. Bifoga en kopia av avbokningsmeddelandet till produktreturen. Om det finns en produkt
används förbehåller vi oss rätten att fakturera värdeminskningen. Om du vill returnera eller byta produkter efter granskningsperioden, vänligen kontakta oss direkt. När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen. Vi återbetalar det belopp du betalat i sin helhet inom 14 dagar efter mottagandet av avbokningsmeddelandet, om produkten har returnerats eller det har bevisats att den har skickats till returadressen per post.

Returadress:

Korpieukko Oy
Marjamatka 18
96500 Rovaniemi

Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för en produkt som tillverkas eller modifieras på kundens begäran. Ångerrätten gäller inte varor som levereras förseglade, vars försegling har brutits. Ångerrätten gäller inte för ömtåliga eller inaktuella produkter.

Outlöst paket

Icke-inlösen är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. Vi tar betalt för outtagna paket för vilka ingen separat uppsägning har gjorts 15 euro] betalning.

Problemsituationer

Om produkten försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning, ska du anmäla felet skriftligen senast inom 14 dagar till den adress som anges i avsnittet Ångerrätt och returvillkor eller genom att ringa det telefonnummer som nämns. i kontaktuppgifterna. Om förpackningen är skadad hos Posti ska produkten omedelbart reklameras till Posti.

Kundvagn Stäng